Adsense, Publicitat
Publicitat més enlla de Google Adsense

Formes de guanyar diners amb publicitat

By , on 27 de octubre de 2008

Amb aquest article vui posar de manifest una serie de serveis i agències de publicitat que he anat trobant en el decurs del temps per treure partit econòmic a una web / blog. Alguns d’ells els estem utilitzant actualment com font d’ingressos i altres o els hem abandonat o encara no els hem provat. Estic obert a afegir els suggeriments i experiències dels qui vulguin participar en ampliar aquest llistat.

Agències de Màrqueting

  • Página de inicio S.L, estem treballant en exclusiva amb ells pel que toca a publicitat gràfica. Aquesta agència de màrqueting està consolidant una bona cartera de suports centrada en blogs. Ara com ara està contactant amb xarxes de blogs, però suposo que si teniu un bon blog, no tindran objecció en incloure-us en la seva cartera. Fins ara estan aconseguint campanyes que van des de 1€ CPM fins a 3,5€ CPM. No està gens malament veritat?
  • Media Reload, altra agència de publicitat centrada en blogs i altres suports 2.0. Conten amb gent reputada i amb experiència a la blogosfera, a més d’una cartera de blogs important com els de la xarxa Hypertextual o el blog de Online.
  • Social Media, per als que algun día tingueu una web 2.0 influent i amb un gran tràfic, ja que es tracta d’una empresa especialitzada en la comercialització d’espais publicitaris de llocs Web 2.0 molt exclusiva…
  • Addor, altra agència que treballa amb blogs. Pel que sé també aconsegueixen bones campanyes. Però no hem treballat amb ells.

Programes d’Afiliats

  • Google Adsense. Com no, la millor opció, per ser gairebé l’única amb la qual es pot enxampar alguns calers per a blogs i webs que acaben de nèixer o que són molt petites i sense gairebé tràfic. Si bé és una bona opció per als moments inicials d’un projecte, convé diversificar en tant que sigui possible i tractar d’accedir a altres formes de publicitat molt millor pagades i deixant aquest programa com farciment per als espais no venuts. Per la política del programa de Adsense, aquest tipus de publicitat tampoc es pot col·locar en pàgines amb contingut sexual / adult.
  • Tradedoubler. Abans de la irrupció de Google amb Adsense, amb aquest programa d’afiliació es guanyava bastant amb qualsevol temàtica. Avui día, és adequat sobretot per a la temàtica de viatges i alguna que altra de tecnología. Igual que Adsense, és millor utilitzar-lo com farciment per al que no s’aconsegueixi vendre. És més incòmode de gestionar que el Adsense i en general està pitjor pagat, ja que molts programes que oferixen tan sols paguen per registre, i els que paguen per clic no sol superar els 7 cèntims d’euro. Fa poc han tret Admatch, per a publicitat contextual, però no es molt còmode ja que has de donar-te d’alta en totos els programes que t’interessin.
  • Shop All, antic Código de Barras. CPM i/o CPC molt baixos. No competeix amb Google Adsense. Com farciment si no teniu gens millor.
  • CPX INTERACTIVE, ingressos encara més baixos que els de Shopping ads, i amb publicitat bastant espantosa. Igual, solament de farciment.
  • MIVA, cal tenir bastant múscul. És interessant l’opció d’integració de contingut. Són bastant estrictes i s’ha d’aconseguir un tràfic d’unes 500.000 visites perquè et facin cas.
  • Vibrant Media, similar a MIVA, també tenen l’opció d’integració de contingut. I els requisits són igual d’exigents quant a tràfic.
  • Oxado. Un altre programa d’afiliats a provar, molt adequat per a blogs on no és vàlid Adsense, o per a complementar-lo. Han publicat un post al seu blog, fent una comparativa del seu servei amb el de Tradedoubler Admatch. M’he registrat per a provar-lo i veure que tal funciona en un dels nostres blogs en castellà, Educasexo.com. L’avantatge a priori d’aquest programa és que no exigeix un mínimo de tràfic i tampoc hi ha problema amb les temàtiques, sigui quina sigui. Fins i tot adults, apostes, etc.

Anunciants directes

Existeixen alguns anunciants que demanen a crits webs on col·locar la seva publicitat. Gestionant-lo directament amb els editors, aconsegueixen preus millors. Alguns dels anunciants que més es veu en els sidebars de diferents blogs:

SEO, SEM, SMO

Últimament alguns d’aquests programes han caigut una miqueta en desgràcia, davant la intervenció que ha realitzat Google baixant el PR a pàgines que utilitzen aquests serveis. De totes maneres, llisto els més populars. Pot ser útil per als que no depenguin d’aquest cercador, o del seu programa de publicitat per a mantenir a flotació la seva web o blog. Encara que bén portat, és possible fer que convisquin sense caure en una baixada de PR.

  • Text Link Ads, TLA, va ser l’empresa que va popularitzar i va posar a l’abast de qualsevol webmaster la possibilitat de vendre enllaços en la seva web, treient uns calers extra, de vegades fins i tot més que amb Adsense. Principalment, perquè la valoració del blog o web es realitzava respecte al seu PR i no al tràfic del mateix.
  • Linklift, igual que TLA, però amb suport i panell de control en castellà. El pagament és a través de Paypal, i els preus en euros.
  • Zync, versió espanyola dels PayPerPost americans. Es tracta de realitzar publireportajes per una quantitat X que tu mateix defineixes. Últimament estan molt actius, a causa de una sèrie d’acords que han assolit amb agències de publicitat.

Encara em falten més programes i opcions per a treure ingressos amb el teu blog o pàgina web. A poc a poc aniré completant la llista. Òbviament també hi ha alguns que desconec, así que qualsevol informació i/o experiència per a completar aquest artícul serà benvingut. Loogic també ha publicat un article molt més extens sobre com fer calers amb la teva web o blog, val la pena donar-li un cop d’ull, a més les aportacions dels lectors son molt interessants.

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Formes de guanyar diners amb publicitat”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio