Weblogs.cat

Sobre les jornades de la Catosfera

By , on 30 de gener de 2008

Presentació catosfera

Les Jornades de la Catosfera van finalitzar fa un parell de dies però fins avui, no he tingut uns minuts per fer un breu resum de la nostra impressiò allà. En Manuel ha aprofitat també per treure un article a UberPc.es sobre els portàtils dels bloggers, on comenta la seva. Primer de tot, dir que va ser el primer cop que anàvem a Granollers. Mereix la pena acostar-se un cap de setmana per conèixer aquesta ciutat.

El nostre interés principal en aquestes jornades era conèixer gent i veure quin vent bufa respecte als blocs i xarxes de blocs comercials en català. Dels blocs comercials en castellà, ja tenim prou idea.

Per tant, a més de les presentacions que es van fer divendres, el dissabte era el dia que més prometia. I marcat a l’agenda teníem asitir a la presentació de blocs i negocis, anar al taller de la tarda que anava sobre Guanyar diners (pocs) amb un bloc, portat per David Rodriguez (economista especialista en web 2.0), i conèixer a Guillem Alsina, colaborador nostre i al que volíem implicar una miqueta més en el projecte de la xarxa de blocs comercials .cat. També volíem agafar a Marc Vidal per banda, però anava massa ocupat amb l’organització de l’event.

Doncs bé, dissabte al matí vam arribar tard a la presentació de blocs i negocis, on un company blocaire ja s’ha currat un resum de la presentació i ha posat el video a Stage6 per si us interesa. Tinc el meu minut de gloria a la ronda de preguntes, demanant una mica d’assesoria com em va dir en Ramon Sangüesa, que pe cert se’m va escapar i no vaig poder parlar amb ell.

Al acabar la presentació vam assetjar alguns dels ponents, primer en Genís Roca, que ens va picar dient que ell no invertiria a una xarxa de blocs comercial. Ens ho va justificar comentant, que respecte els serveis a empresa, guanyen els qui poden oferir una solució completa i ben integrada de marketing. No sols, el bloc, sinó també la publicitat en altres medis com ràdio o televisió. Vaja, que les agències de marketing tenen totes les de guanyar. De totes maneres, els blocs per a empreses es un servei secundari dintre del negoci que volem portar endavant, ja que el nostre negoci principal es el publishing, o més concret el nanopublishing.

El següent amb qui vam parlar va ser Dídac Lee, introduits per guillem Alsina. Ell sí que invertiría. Ens va dir que un cop arribat a cobrir costos, això es bufar i fer ampolles. Bé, amb la xarxa en castellà ja ho tenim, queda per veure si ja ho hem fet tot o no ;P. A més coneix algunes persones molt ficades en les xarxes de bocs, la competència! i ens va suggerir donar-lis la barra també a algún d’ells, el cuals són molt oberts a conversar.

A la porta ja, vam agafar a Jean-François Clercx (Creaxial), amb el cual vam parlar durant una bona estona. I del que per la seva experiència amb la seva emrpesa, vam poder aprendre moltíssim. Creaxial, es dedica a oferir serveis de comunicació i marketing web per a empreses. El més destacat va ser la diferència d’èxit del blocs a espanya i catalunya respecte altres països europeus com França o Belgica, on no sel’s estimen tant ni son tan populars. A més, ens comenta que a nivell europeu, en les trobades on es parla de la Web 2.0, els blocs ja no están presents en les agendes, per això a la seva presentació es va volcar més en explicar la importància d’altres eines del web 2.0, com Facebook, que comencen a atreure l’interés de les empreses que es volen promocionar a la Xarxa.
Vam parlar de més cosetes, però ja ens les reservem. Finalment van continuar una conversa molt amena entre un való (Jean-FranÇois), dos charnegos (Manuel i jo) i un català (Guillem) sobre cultura, llengua i nació. Sembla un acudit xD. Això sí que es una catosfera que s’enriqueix i no la que pretenen alguns d’aillar-se per mirar-se l’omblic (el que va tenir que aguantar César Calderón (genial presentació) a la conferència inaugural, sort que era basc, sinó encara li diuen que millor s’hagués anat a casa).

Ja a la tarda, vam assitir al taller portat per David Rodríguez, Economing,sobre com guayar ‘pocs’ diners amb els blocs. La veritat, nosaltres volem saber com fer pasta gansa amb els blocs, alguna idea tenim però a més, vam poder intercambiar experiències amb d’altres asistents que ens van aportar aire fresc i noves idees per a monetitzar un bloc, que espero que podem anar posant en pràctica en el decurs de l’any. Va ser un plaer intercambiar experiències amb Felip, de optimitza.cat, Albert Garcia de Nexoblogs, i Xavier Tomás i Rubén Novoa de America decide.

Comment | Trackbacks Closed.

5 Comments en “Sobre les jornades de la Catosfera”

1

A veure si les coses van bé, i a les Jornades de l’any vinent us podem portar com a cas d’èxit ;)

2

Gràcies el debat es va posar interessant i profitós. No hi ha panacea per fer pasta gansa amb un bloc. Nomes cal MOLTA AUDIENCIA, UN PRODUCTE GAIREBE EXCLUSIU I ORIENTAT A FER CALERS, I L’ADSENSE.

3

per que teniu la interficie en castellà? ;)

4

Utilitzem el mateix template que per a la xarxa de blocs en castellà, i encara no ens han programat la versió en castalà el nostre proveïdor. A veure si finalment per a setembre podem tenir l’interficie traduïda…. ¬¬’

5

Per fi tenim l’interface en català. Ha costat una mica.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio